پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3095
-
الف
+

برگزاری محفل «شعر شهدای خدمت» به احترام شهدای پلاسکو

محفل «شعر شهدای خدمت» به احترام شهدای پلاسکو برپا می شود.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از برگزاری محفل «شعر شهدای خدمت» به احترام شهدای پلاسکو خبر داد.

به گزارش آی‌فیلم، مهدی قزلی ‌مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: با توجه به شهادت آتش نشان‌ها در حادثه پلاسکو بخش شعر طنز را لغو کردیم و به جای آن محفل شعر شهدای خدمت را هفته آینده برگزار می‌کنیم.

وی افزود: برای اجرای افتتاحیه جشنواره شعر فجر به جای تهران یا مراکز یکی از استان‌ها تصمیم گرفته شد تا این جشنواره در کاشان به عنوان شهری بزرگ و باسابقه و عجین با موضوع شعر برگزار شود و به احترام این تمرکز زدایی دبیران دوره‌های گذشته دعوت ما را پذیرفتند تا با حضور در شهر کاشان چراغ آن را روشن کنیم.

قزلی همچنین ادامه داد: در یازدهمین دوره برگزاری جشنواره شعر فجر هستیم با احترام به دبیران ادوار گذشته همه این درک را دارند که محمد کاظم کاظمی را به عنوان یک همزبان و هموطن در جغرافیای تمدنی زبان فارسی برای دبیری جشنواره انتخاب کنیم که این موضوع نشان می‌دهد پا را از حوزه شعار فراتر گذاشته‌ایم و در موضوع توجه به شعر و داستان در گستره زبان فارسی عمل کردیم. امیدوارم با ثمر نشینی بخش ویژه جایزه جشنواره برای کتاب‌های یک دهه شعر افغانستان گام دوم را بهتر برداریم تا برای سال‌های آینده مرزهای جغرافیایی این حوزه را بازتر کنیم. در دو سال گذشته این یک سنت شده که جشنواره شعر فجر در بخش رقابتی به سمت کتاب رفت و جشنواره را با حضور دبیران گذشته به عنوان یکی از شیرین‌ترین محافل برگزار کردیم.

قزلی با بیان اینکه دبیران گذشته سرشار از تجربه هستند، افزود: این عزیزان برنامه‌های زیادی در جشنواره‌های قبلی برگزار کرده‌اند و در یک محفل جمع می‌شوند تا به سابقه جشنواره احترام بگذارند.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره شعر فجر در پایان گفت: در زمستان 95 در کاشان جلسه گرمی در جشنواره فجر را در حوزه محافل آغاز می‌کنیم و در ادامه جشنواره محافل دیگری در استان البرز، در جزیره هرمز با عنوان شعر خلیج فارس، در تهران محفل شعر جوانان و در شهرهای مشهد و نیشابور همزمان با اختتامیه جشنواره برگزار خواهیم کرد.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر